:D

Ännu en gång började min dag som total katastrof, jag vaknar 45 minuter tidigare än vanligt för att säkert hinna i tid till hussa timmen. Väl framme i skolan får jag veta att hussatimmen är inhiberad och att jag skulle fått sova 1,5 timmar extra! Som tur var hade V gjort samma misstag så vi bestämde oss för att baka i skolan i allafall. Till all lycka var hussaläraren också i skolan och hon följde med oss till klassrummet för att övervaka oss, vi bestämmer oss för att baka gudomliga choklad muffinsar med olika sorters glasyr på, och sätter igång med det sammtidigt som vi babblar på med hussaläraren.. Vi pratar om allt från skit om lärarna till pojkar och bakning och skrattar och har det väldigt roligt, dessutom lyckas vi baka de bästa muffinsarna jag gjort i hela mitt liv! Fast jag lyckas ju alltid med att framkalla kalabalik och klott överallt och inte heller denna gång blev utan misstag. Jag tappade  taget om strössellådan när jag skulle dekorera muffinsarna och det hela slutar med att hela bordet är täckt av ett färggrannt strösselhav och i att V skrattar så mycket att det sprutar kaffe ur munnen på henne! men tjaa.. roöigt hade vi så det gjorde egentligen inge att jag vaknade tidigare...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0